Glutenfri tabouleh på quinoa

Jeg elsker tabouleh! Både fordi det er super lækkert, men også fordi det er nemt at lave, på råvarer de fleste af os har i køleskabet. Jeg laver den med quinoa istedet for den klassiske bulgur, da jeg ikke spiser gluten. Quinoa er et lille frø som stammer fra Andesbjergene. Det er smækfyldt med omega 3 og vigtige mineraler som fx. magnesium, og derfor må man sige at den er et kæmpe WIN fremfor bulguren.

Jeg laver det altid på slump, men prøver at skrive nogenlunde ned hvor meget jeg bruger her. Opskriften er til 6 prs. og så kan man godt være heldig at der er til frokosten dagen efter også:

1 pose Quinoa (ca. 350 g.) Jeg bruger hele posen, for hvis ikke jeg bruger det hele i salaten, har jeg til fryseren til alt muligt andet salat eller tilbehør.

1 agurk i små tern

1- 2 bakker små cherry tomater (du kan vælge hvilken som helst tomat, men dem her elsker jeg bare)

2 bundter forskellige krydderurter fx. persille, mynte, basilikum, koriander hakket fint

dressing:

saft af 1 citron

1 fed hvidløg

1 dl olivenolie

Skyl først quinoaen grundigt i en si, kog derefter til de ligesom åbner sig og der kommer en spire frem. Si vandet fra og lad afkøle.

Skær grøntsager i fine tern og hak krydderurterne og bland det hele sammen med quinoaen og den sammenpiskede dressing til sidst. Salaten blir kun bedre, synes jeg, af at stå og trække lidt i køleskabet.

Jeg spiser mange forskellige ting til denne tabouleh, men igår fik jeg kyllingefilet i fine strimler, vendt i æg og majsmel og stegt i kokosolie… uha det var godt 🙂

Velbekom:)

Pin It on Pinterest